ceclick ceclick 'heartbeat' aku nih...

Friday, June 7, 2013

Baby, ayah nak masuk polis..kena training. 9 bulan kite tak dapat jumpe ayah taw!

Bismillahirrahmanirrahim.

Segala Puji Bagi Allah. Tuhan Sekalian Alam.

Alhamdulillah.

Betol la kata korang2. Mustajab doa uolls..hihi Tak sempat nak buat majlis walimah, dah ade isi rupanya. Rezeki Allah bagi. Kita terima..;)


Entry sebelum ni, aku cakap aku dah nikah kan....Sebenarnya nikah awal2 sebab ingatkan en.hubby dapat masuk polis bulan 1. So family decided kite nikah dulu. dahulukan yg wajib. Kalau tak dapat masuk polis tu, kite buat majlis bulan 6. Deal !!

Tengok2 bulan 1 tak da panggilan langsung.
sedih? kecewa? tak jugak....hahahahaha....so bolehla kite fokus pada majlis...miyahahahaa..

Takdir Allah, bulan 3 dapat panggilan masuk polis bulan 5/5/13.....hold dulu majlis la jawapnye...harap2 tak da isi lagi....risau la, hubby dok training. kite preggy sorang2....sedih...:(

Rupa2nya tarikh panggilan tu sama dengan tarikh mengundi...kena postpone lagi la jawabnye. so hubby start training on 2/6/13. Dier dah boring nk tunggu lama...aii xsabar nampak b? hurmmmm


so dah clearlah kenapa aku nikah awal...*badget kome semua nk taw je..ptui2.haha




2 minggu sebelum hubby start training, baru dapat taw aku preggy. 6weeks

whoaaa...tak tentu arah dah kitorang. memang tak jangka langsung akan menda nih...

hubby : b rasa b dah cukup buat protection...caner leyh melekat nih?
aku : deyyy.....tu la.yakin sangat...."padahal aku punyer period memang tak regular...acaner nk plan kalau tak makan ubat"


aku dah menangis gila2. aku nak hubby ada di sisi aku sepanjang aku preggy. bila teringat pasal tu aku nangis....pastu tido. bangun tido nangis lagi....hubby pn dah buntu. sampai dier rasa nak tolak polis tu...

at last, hubby tanya. "baby tu nak simpan ke idak?"


terus aku terdiam...aku tak nak hilang dua2....aku bukan pembunuh!

petunjuk Allah...esoknya terus aku kuat semangat. Alhamdulillah....


kenapa aku nak susah hati. Allah kan ada..Dia akan tolong aku.
tolong macam mana?

tengok sekarang. sikit pun aku tak rasa loya. muntah2. semua Allah permudahkan. syukur sangat2.
aku ada dua family yang sangat2 baik. yang prihatin. sungguh aku terlalu bersyukur

aku nak anak aku kuat. tabah. In Sha Allah. Biiznillah


2/6/2013.




yang pakai baju sekolah tu la my hubby. aku yg sorok perut. haha.

"tabahkan hatimu. kuatkan semangatmu. ingat isteri & anak taw!"

abes training je anak dalam perut dah keluar..hihi. insyaallah








 hati tak tenang time nih. sapa yang pegang bahu aku. cakap sabar nu...terus aku sembur air mata.....
sebulan tak boleh kontek.
bulan ke 2 & ke 3 baru boleh melawat.
bulan ke 4 sampai abes training baru boleh outing..


sian baby, ayah tak dapat tengok baby membesar dalam perut ummi...

kesian ummi~~~ huwaaaaaaaaaaaa :(
  

 

No comments: