ceclick ceclick 'heartbeat' aku nih...

Thursday, June 3, 2010

jangan la bercintun waktu sekolah....

ohh..tiba-tiba hari ini saya rasa maw cerita pasal ape yang heboh orang kat taman nih soksek soksek...cerita budak2 remaja...biasa la hati muda panas lagi..

3,,4,,5,,6 ari lepas kot...xhengat pulak saya waktu sebenar.....kawasan saya ni heboh dengan berita sepasang kapel mati eksiden....
bukan eksiden kat jalan besar ke hape kew..tapi eksiden kat kawasan taman ini jugak gara-gara dikejar...
sapa yang kejar..??
erhmm yang kejar nih ex boypren gegurl tu jugak...
ex boypren tuh bila da dapat kejar terus tendang moto budak kapel itu...mungkin sakit hati teramat sangat kot melihat adegan mesra ex gegurl dier....
budak perempuan tu terus mati kat tempat kejadian sebab patah leher..
tapi budak lelaki itu kena seret dengan moto dier..agak jaoh la jugak sehingga usus terkeluar..

uhh sangat ngeri oke....huhu

ramai yang menyaksikan kejadian tersebut...sampai seminggu menjadi perbualan hangat..mak saya siap buat mesyuarat tingkap lagi dengan jiran belakang rumah...wah3...sampai begitu sekali hebatnya penangan itu...

apa yang dikesalkan adalah semua budak-budak itu baru jer umur 17tahun...masih berada di bangku sekolah lagi..tingkatan 5..diorang nie buat benda tak pikir langsung..ikot kata hati jer..kan dah ada nyawa yang melayang gara-gara ikot sangat jiwa muda itu..mudah sangat panas hati...

umur dah 17tahun da bertukar2 pakwe..ishh3..saya dulu waktu2 umur macam nih tengah struggle kot sebab nak amik SPM...**betol kew..??hihi

saya nasihatkan kalau iye pon sudah putus ngan pasangan,,jangan la carik pengganti yang memang dari kawasan yang sama,,yang saling kenal mengenali....ehh maksud saya bekas teman lelaki dengan teman lelaki sekarang kalau boleh tak perlu la saling kenal...nak2 lagi kalau mereka dua orang bersahabat......jangan la...nanti takut jadi macam inilah...

teringat pengalaman cinta pertama saya dulu.....hihihi..
saya mula bercinta dengan rakan dari sekolah rendah....seronok...maksud saya bukan lah saya betol2 bercinta sewaktu sekolah rendah,,nak kena pelempang dengan emak boleh la buat macam itu..hihi
sampai sekarang tiada siapa yang tahu saya pernah bercinta dengan "dia"......hubungan kami penuh kerahsiaan dari kawan2..tapi family saya xada la saya nak rahsiakan pon..hanya cerita apa yang penting sahaja...
masuk semester kedua sewaktu saya di matrik perlis,,kami berpisah dengan cara baik...mungkin tidak serasi kot..

sekarang kami oke baek2 saja.....masih berhubung....
cuma hal yang lepas tak pernah diungkit langsung.......

ehh,,dah banyak pulak saya melalut niey....**sambil terkenang;)

oke back to da point...banyak pengajaran yang saya dapat dari kejadian yang berlaku....budak2 remaja yang selalu melepak kat sini petang2 pun da berkurang...saya boleh nampak kesan positif....
harapnya menjadi pengajaran untuk semua....
tidak kira tua muda abang2 kakak2 ibu2 bapak2...
semua kena mainkan peranan.....



akhir sekali





sila jangan beraksi begini semasa menunggang......

sangat bahaya....!!!
*tunggang dengan cermat,,jiwa selamat*
INGATLAH ORANG YANG TERSAYANG
uhhh...saya rasa macam budak darjah 4 baru nak belajar buat karangan...
failed..!!!!
terima jla dengan hati yang redha yer.....

2 comments:

Bintang Hati said...

sy pena jew bcinta time skulah dlu
tp xde la smpai wat bde xsnonoh
mklum jela xtaw pape time tu
couple pon b'aku engkaw..
hehehe

cik nUnU said...

hihihi...zaman dulu2 malu nak berayang abang nih...;)