ceclick ceclick 'heartbeat' aku nih...

Tuesday, June 29, 2010

langkawi menjadi abu

nak tahu ape kisah sebenar Langkawi Menjadi Abu..??(saya kopipes ayat kawan saya..haha)


dah lama saya nak cerita kisah sakit hati nih...tapi tunggu mood oke lah baru nak citer serba sedikit..
haha
boleh saya mulakan sekarang..???ngeh3~~

oke sebelum bermula cuti penggal bagi budak2 sekolah,,saya ditawarkan untuk menjadi fasilitator program kecemerlangan untuk budak2 SPM anjuran Parlimen Langkawi....dalam hati saya.."woww,,peluang nih"..lagipun ada bg sagu hati sikit..:P..almaklumla poket pn kosong,,laju la saya setuju..hihi..

program saya seminggu di UUM seminggu di LANGKAWI...huhh memang penat..rasa macam saya pulak yang nak amik SPM..bertungkus lumus study..maklumla takut nanti student tanya macam2 tapi tak boleh jawab tak kew haru jadinya..em hampir 4 tahun kot meninggalkan zaman SPM...memang otak beku lah..ishh3..

anda bayangkan pukul 8.30 dah kena turun dewan mawar kat kolej muamalat..petang lepas zohor sambung lagi...malam kul 8.30 turun lagi..sangat penat..macam saya pulak yang nak join program..padahal saya fasi jer....rasanya memang sangat menguji diri....sungguh saya tak tipu..

sehari sebelum kami dijadualkan ke Langkawi,,ada sedikit berita buruk....perjalanan telah ditunda 2 hari berikutnya..waktu itu saya rasa tak pelah mungkin ada sedikit halangan..tunda pun tak mengapa...hati saya masih cool lagi..rilexx...hihi..teruskan la duduk di UUM lagi yer kawan2 sampai muak jadinyew...
walaupun dalam hati tak berapa nak gumbira sangat la kan..sebab waktu di Langkawi udah dipendekkan...sob3...tapi redha jelah...huhu..

2 hari lepas tu,,bila tiba masanya untuk bertolak ke langkawi.....**ehh bukan2,,malam sebelum bertolak..kiranya perjumpaan terakhir lah nie......pengarah projek,,bashir dia nak sampaikan sesuatu..tapi saya tak tahu lah apa yang dia nak sampaikan mula2...sebab bashir hanya mampu cakap.."saya harap anda semua sokonglah saya..berdiri lah dibelakang saya..sesungguhnaya semangat anda adalah kekuatan saya"....em kalau anda berada di tempat saya,,apa yang anda fikirkan..???

disebabkan bashir kelu lidah untuk berkata2...dia pon suruh prof ungku untuk khabarkan segala2nya.....stat jer prof ungku pungpang2,,saya macam dah tak terkata..terkejut..macam nak nangis..suasana dalam dewan mawar sangat la kalut..macam2 persepsi semua..ada yang dah nangis..ada yang udah terdiam terkaku melopong...semuanya macam tak percaya...

nak dijadikan cerita,,petang tu en.abu mintak semua a.j.k. pelaksana gi alor star....untuk bincang sesuatu perkara...kemudian mereka2 yang terlibat ni pergi lah sana dengan harapan tiada lagi berita buruk...
kata en abu...

1)UUM tak beri komitmen lagsung....WTF hahh..??saya dah seminggu kot dok UUM macam mayat hidup jer...

2)student yang nak join kena bayar rm80 sorang...ape kes kan..??dulu kata free..kalau program bayar sah2 la tak ramai yang nak join..!!


3)parlimen Langkawi nak tarik diri dari program nih...asal baru cakap..??kenapa tak cakap awal2..??

4)etc...*banyak pulak lah en.abu ni pungpang2...mls nak list semua

anda rasa tertipu tak..?????grrrr..macam sengal kan...
malam tu kitorang bincang punya bincang...luah punyer luah..kira macam sesi luahan hati & perasaan lah..hahahaha..macam lawak pulak..semua dah longlai...
kemudian prof ungku cakap akan setelkan mende nie segera....Islah siap tunjuk lagi emel yang en.abu baru hantar beberapa minit sebelum tuh..konon2 nak tenangkan hati kami semua lah...pirahhh...

at last,,,sebelum masing2 balik bilik.....bashir cakap tunggu keputusan esok..pukul 10pg semua kena tunggu kat dewan mawar...bashir akan cakap samada pergi atau tidak...dupdap2 lah saya nak tunggu esok...duhai hati..sabar lah wahai hati..wuwuwuwuwuwu..



yang penting saya & kawan2 mahu pampasan..!!!!!

psssstt : nantikan kisah selanjutnya.......hahahahahahahaha


***sekitar kejadian~~~hoho




anda tengoklah mereka semua...sungguh bersemangat sekali..tapi saya xde lah semangat sangat.keje saya hari2 makan chewing gum sambil melamun.BOSAN.tu yang saya carik kerje lain..hihi..sambil menunggu waktu makan tiba...**makan sedap taw..tak rugi la makanan yang mereka provide..;)


jangan tak percaya.....kami ada sesi presentation lagi..so sekarang sapa sebenarnya peserta..??kami atau "student2" candidate SPM...??lihatlah begitu khusyuk sekali yer kawan2 saya menyalin segala bagai...padahal skema jawapan da bagi gak..:P



ehh,,,ini bukan dewan mawar yer..tapi Jitra Mall...lawak pulak bila kami diberi cuti selama sehari..kau ingat program apa hahh sampai dapat cuti lagi..???ishh3
~wanie..pija..nunu~



budak speki 2 orang nih pantang nampak camera..laju jer...saya terpaksa menyempit di tengah2 mereka berdua..nmpak idung kembang saya jer kan...sian..sob3..
ehh,,yang dahi jendol tu lagi kesian..nadia namanya..nampak kening sebelah jer..haha..sob yer nad..haha
**waktu ni di cafe,,sambil tunggu makanan...
perhatikan la atas meja..ada kalkulator,,pnsil case yg sgt MONSTER,,kertas setebal ENSIKLOPEDIA..(^_^)
yeh..!!kami memang sehebat powerpuffgurl...;)


at last...ni la kawan2 sebilik saya sepanjang berada di Kolej Muamalat...kolej ini satu bilik 4 orang..sangat sesak yer tuan puan...dah la 4 tingkat..**tiba2 saya rasa sangat bersyukur sebab dapat kolej Petro..sangat selesa...kihkihkih..

~ain..pija..nunu..acah~

No comments: