ceclick ceclick 'heartbeat' aku nih...

Thursday, November 4, 2010

Peperiksaan Akhir UUM Ditangguh Akibat Banjir

korang baca kat sini jela weyhhh berita nih....



akibat banjir buruk di sekitar Kedah & Perlis, maka peperiksaan akhir saya pun ditangguhkan. huwaaaa.
apa guna saya di rumah andai tak ade satu buku pun untuk dibaca.. sob3.


takziah kepada mangsa banjir.
takziah juga kepada rakan2 yang masih terperangkap di UUM.
harap semuanya oke. saya doakan anda semua dari sini je yer. insyaALLAH. yang penting jaga diri k.



gambar2 kebanjiran sekitar UUM,Changlun & Jitra
(angpa click la sendiri, saya malas nak upload...hikss)





dah seminggu lebih saya berada di rumah. konon2 mahu menikmati 'Study Week' dengan jayanya. ngehngehngeh.. dah beli tiket balik ke alor star baru terpikir nak bukak fesbuk. terkejut dengar berita pasal banjir2 nih. so, saya pun postpone la nak balik UUM nih.. hari2 update dengan member pekembangan di sana. kot2 saya boleh balik UUM semula kan.. dah bape kali saya tukar tiket. malu muka nih. huhu. pastu bila saya tengok ramai kawan2 dapat lepas masuk ke UUM dengan girangnye,saya pun amik la keputusan nak balik UUM hari Khamis,4hb Nov. semangat nih nak balik, bukan ape semangat nak tengok banjir..hihi.. yela dekat berita cakap dah pungpang pasal nih. dengan jumlah mangsa yang semakin meningkat lah ape lah..

sampai di Alor Star je dah jammed. sana sini jalan ditutup. meraound la saya naik bas keliling Alor Star. macam naik kapal pulak. sebabnya xde kereta pun yang berani lalu kawasan tuh,,bas dgn ford ranger jer yang ade bran nak lalu..perghhhh. dalam hati dok cakap " ini baru a.s,,belum Jitra ngan Changlun lagi " . Mujur stesen bas Shahab Perdana tak tenggelam..;)

dah turun dari bas, saya dah blur. tanya bas itu tanya bas ini semua xberoperasi. ada satu jer bas yang jalan. bas nak ke Kangar. penoh giler bas tuh,,baru je 10min gerak dari Shahab, saya tengok dah patah balik..adoi laa. semua jalan ditutup. camaner nih kan. pastu tanya pachik2 teksi la kan,, semua yang saya jumpa xsanggup nak bawak ke UUM. sedih giler time tuh. dah tak tau ape nak buat. kol sana kol sini mintak pendapat. tak lame lps tuh rumet saya kol dier cakap exam postpone lepas raya haji. sentap doh. sebab dah sampai a.setar kot. takkan nak patah balik. serba salah time nih. xtaw kenapa. dengan saya xmakan apa2 sejak pagi dengan keadaan di Shahab yang huru hara, masing2 mengeluh. kawan yang dok sebelah saya nih dier lagi la kesian. rumah kat changlun, tapi xtaw nak balik camaner. camaner la agaknye dier sekarang kan. last2 saya patah balik ke Teluk Intan. letih letih letih. tu jer yang boleh saya luahkan dalam hati. tak terkata dah. ke hulu ke hilir saya dengan beberapa budak UUM lain, ikhtiar ape yang patut sebelum dapat tau semua jalan ditutup, exam ditangguhkan.

saya tanya ayah, tanya taufeeq, tanya kawan2...semua suruh saya balik Teluk Intan semula. xapelah. berlari2 saya p kat kaunter tiket, mujur ada tiket paling last. lagi 10minit bas nak bertolak. mujur sempat. yang paling malang sekali bila saya terpaksa naik bas yang sama, driver yang sama,dan seat yang sama dengan pagi tadi. memang malang la sebab duduk paling belakang sekali. abg driver tuh dah gelak2 kat saya. senyum2 sinis pulak tuh. mentang2 pagi tadi pun saya terlambat jugak, tu pasal dier cam saya kot. huhu



kesimpulannya, saya ada masa lebih dari 2 minggu untuk study. tapiiiii, satu buku pun saya tak bawak. tak jangka langsung perkara macam ini akan berlaku.
walau apa pun, saya ucapkan takziah kepada semua..
bersabar yer kalian.


rugi tak dapat merasa jadik sukarelawan untuk mangsa2 banjir..=((




exam postpone, maka study pun harus postpone..;)



kawan2 yang nak tengok mana2 jalan yang boleh lalu, boleh la tengok kat sini.

5 comments:

Faarihin said...

takziah kepada yang berkenaan.. semoga tabah menghadapinya..

miss sakura said...

sabar ea yunk..
hope bergumbira d umah nun..hik3..

Nunu Jamri said...

faarihin : takziah jugak kt diorang..kalau tgk keadaan rumah yg kena banjir kat sana mmg kesian....huhu...kira kalau paras inggang tuh biasalar..



misz sakura : of cozz sgt la gumbira di rumahh..ekekekeke

aLyaa said...

bile exam?
uitm x tutup pn..perlis bnjir jgk..hehe

Nunu Jamri said...

: alyaa :
pelik kan bila uitm xtutup..huhu.
boleh la awak rehat lame2...