ceclick ceclick 'heartbeat' aku nih...

Sunday, February 13, 2011

emak kite.

 : hari pertama selepas pulang dari bercuti ghaye cecine :


.homsik doh.


emak,,, kite rindu sama emak. hukhuk.
xpuas rasanya bermanja2 sama omak. yelah cuti ritu aku dok ngekor emak jer. mana emak pergi situ aku membontoti. pi dapur nak masak pun aku ikut gak. tapi tengok jla. lupa nak tolong. ngeh3. mulut pokpek2. sedar-sedar dah siap semua.ehhhhh,, cepat betol emak masak. ke aku yg leka sembang sampai tak sedar mak dah siapkan semua. ishhhhhh


huwaaaa.....ngape tetibe aku homsik nih...??


emak. emak. emak.





aku rasa dah jadi macam jaman kecik2 kat sekolah asrama pulak. huhu. asal bila balik hostel jer mesti jadi gini. homsik. biasalah. duduk asrama. crowded. orang ramai. satu bilik doploh orang. 1 paras 5 bilik. shower pun tak sampai seploh. huhh ngeri betul bila teringat balik.


dulu aku akan jadi homsik bila baru lepas cuti panjang. tak kirelah cuti pertengahan or akhir tahun. bangun pagi-pagi aku dah nangis. dahsat betul. sambil nangis tuh dok cakap " mak,, tak nak balik sini.nak duduk umah ". berulang2 aku cakap. tak taw lah ade yang perasan ke tak. sape tahan bila seminggu shoq dok umah, bila balik hostel dah mula balik rutin harian yang sama & very membosankan. menghadap 4 penjuru tiap2 hari. kat kelas 4 penjuru. kat dorm 4 penjuru. bilik air, dewan makan pun sama. muka aku pun da jadi 4 penjuru kot..huhu.


tapi lain plak kat UUM nih,,banyak benor penjuru nyer. kalau tak sesat memang tak sah lar. agak2 kalau tengah sesat pastu dok tanya orang arah ke kan, kendian bila orang tuh tanya sem bape aku mesti jawab sem 1. malu dowh kalau sampai tua cenggini masih sesat.


kalau dulu aku cakap " mak tak nak balik"  kan..??

pagi tadi aku cakap " mak bila nak datang sini." 






Dem...aku dah umor doplohdua..!!!
mana bisa gini dong.



ni yang aku malas nak kawen nih....."eh eh,biar betol












mak aku nih manja sikit..sukee peluk aku...hihi. itu pasai la syg giler kat omak nih...aku yang jarang nak peluk2 omak..
kalau peluk mula la kadang2 mak aku ckp " mak sayang adik sgt2 "
sobsobsob



aduhai. menangis aku dapat mak gini. tarak juai kat mana2 wa cakap. terbaik dalam hidup.





hehh. ni mak kesayangan kite tahu..!!





yang nih mak kerinduan kite.




No comments: