ceclick ceclick 'heartbeat' aku nih...

Thursday, February 3, 2011

senyap sunyi sepi

sunyi . . . .

dah lama sangat xdenga riuh rendah si kecik potpet2 tuh..
rindu gilerr kat Mina & Hani...


elok jer timing yang aku set. tengahari Kak Ja pergi Raub, malam tuh aku pun sampai... elok lah begitu,,sekurang-kurangnya boleh tengok mak kejap. maklumlah first day rutin hidup mak tanpa menjaga dua orang dak tuh...ntah ape yang berlaku kan..huhu

rutin aku pepagi biasalah. Membuto ajer. hihi. bangun pepagi tuh aku da rasa sedih. kalau selalu ade jer yang dengki aku tidor lelame. mulalah nak geletek2. kendian soh buatkan susu lah, pastuh mintak mandikan pulak. adoii,,memang sukee tengok aku bangun mamai2 rambut macam kepala singa menonong p bilik air...sedar2 budak yang aku nak mandikan entah kemana berlari tak berbaju keliling rumah..

aduhai..rindu giler kat korunk...=((


tapi kan aku tengok mak steady jer...perghhh,, kuat gak emosi mak aku..kehkehkeh..

entah la..sekuat mana mak aku tuh,,pun hati dia kite tak tahu....





1st day aku cuti nih,,tengok mak oke jer..aku macam biasalah, bangun2 terus jelajah rumah. semalam tak sempat nak godak2 semua. sampai pun lewat kan.
tetibe nampak beskal dalam rumah. kaler pink gituh..........wahhhh,,sangat baru ouh...T___T

"nih mesti beskal Mina"
kataku didalam hati..ecehh

terus aku meset Kak Ja.
"cakap kat Mina maksu pinjam beskal dier sampai tayar pancit.....hahahahahaha"

mak cakap beskal tuh hasil tabung Mina. perghhhhhhhhh.. simpan syiling bebanyak dapat beli beskal...weewitt...

em,, rindu lagi.....alahaiii


aku perasan sekarang abah banyak abiskan masa kat kebun dia tuh...kadang2 menghilang entah kemana. ada hari tuh aku nampak abah dok pegang2 barang mainan cucu dia..tak silap aku henpon kot..ala yang ade buttons something that bila kite tekan ade kuar bunyi like " may i help u" pastu ade music sikit,,bla bla bla...paham2 la kan. bila tekan ofkos la asik bunyi jer..da la mende yang sama...kesian pulak tengok bapak aku tuh..hatinya dipagut rindu..huhu..
agaknya rindu kena buli kot..T__T...biasalah bebudak tu sukee buli atok dier. nak itu nak ini. sweet itu sweet ini..



mak aku kan,,yang aku sangka steady tuh......dalam tengahari jer mak da start dok layan perasaan sensorang. mungkin terpikir pasal cucu dia. dah makan ke belum. ape yang diorang tengah buat...maklumlah time tuh kan time makan tengahari.....waktu yang paling bizi buat emak sebab kejar budak2 tuh sambil suap makan..hihi. kalau soh makan sendiri alamat tak dengar la bunyik sendawa.....hihi

time solat zohor,,aku perasan mak berkurung kat dalam bilik. Lama. entah ape dibuat sorang2 dalam bilik...aku intai2 sikit,,rupenye tengah ngaji.....hurmmmmm..mungkin pengubat rindu kot..ok la tuh asalkan tak lupa makan minum..risau kat kesihatan mak aku jer..huhu..

dan malam tuh,,,,aku betul2 nampak mak menangis..sedihnya rasa. selama nih mak tak pernah nangis langsung sebab bebudak ni nak pindah. aku tengok selama ni mak kuat..bila aku datang dekat mak, usap belakang mak....terus mak nangis tersedu-sedan. Allahuakbar.. berat sungguh bebanan perasaan yang mak tanggung. nangis lah mak..lepaskan segalanya.. aku jadi sampai terkejut. tak terkata.



mak,,bertabahlah

aku takut bila aku dah balik sana,, mak lagi sunyi...




aduhaiiiiii.....

aku pulak yang jadi cengeng.

asal nak pejam mata jer,,teringat mereka......


belog aku bertambah sunyi xda cerita pasal diorang.
henpon aku semakin kosong tanpa gambar2 mereka.
rumah ini semakin sepi tanpa suara itu..


Tuhan, berilah kami ketabahan,kekuatan,ketenangan

moga kakak aku juga diberikan ketabahan ini...amin