ceclick ceclick 'heartbeat' aku nih...

Sunday, November 28, 2010

mina ouh mina~~




anak bertuah ku..;P







ehhh,,


bukan-bukan..









anak buah ku...







lahirmu feb 2006. saat ku baru nak struggle sbb itu tahun mahu amik SPM. baru ada kesedaran di situ..kihkih.
lahirmu juga membuatkan ku panas hati..hahaha.. semorang tatang ko bagai minyak yg penoh tak tertumpah2 ouh..jeles2..huhu
sebelum kelahiranmu,,ku hanya punya abg2 yang akrab & kerap membuli,, juga mempunyai anak2 buah lelaki yg kadang2 membuli jugak....
dan sebelum kelahiranmu juga,, tak banyak baby2 gurl yg lahir di kalangan family....
maka bila tibanya kehadiranmu,,,,,,,sob3....bermulalah alkisah kejelesan ku...kui3..






di sekolah,,bila ku menelepon puan emak bertanya khabar, apa yang diceritain semuanya mengenai kamu...
ouh,,jeles lagi.....haha..menangis lah di dalam hati. huk3
sabar lah duhai hati (waktu itulah)


tamat peperiksaan SPM, tinggallah daku menempek di rumah.....mengabehkan boras..
konon2 nak amik lesen,,xdapat.
nak koje, pon xdapat.

xape lah. kite amik class BI jelah..haaa kelasssss gitu kan..
kah3...padahal skeaping pun sampai la hancusss......

tapi seronok,,,dapat main2 mata dengan pakwe...
opssss ex pakwe lah..haha



oke,,backspace semula yer.....
lagipun class tu seminggu bape kali je pun..tarak hal punye lah nak datang.....


alkisahnya, di rumah daku lah yang menjaga mina. waktu tu dia tak sampai setahun lagi rasanya.
rutinku..

pagi - mandikan,lepas tu main2 kejap ngn mina then tido kan.
tengahhari - suap kan makan. budak xreti dok diam. jenuhla men kejar2 satu rumah. lepas tuh pi main2 ngn dier lagi, kadang2 budak ni uk uk..basuhkan la....x uk uk pun dier mesti nk kite tukar drypers.
petang(3.pm) - buatkan susu pastu paksa dier tido...hahahahaha..yg nih kejam sikit sebab seisi rumah nak tidor.maka si kecik ini harus tidor jugak..
(5.00 pm) - mandikan, then suap makan (jugak sambil main aci kejar)

sebelum kul 7 malam, mina diangkut oleh ibunya a.k.a kakakku.......maka selesai lah tugas pada hari itu.
bersambung esok nya pulak.....rutin yang sama.....hakhakhak




nak cakap kat engkorang,,,lama2 jatuh sayang weyhhhhhhhhh.....sayang giler kat dak nih..
melimpah ruah kasih sayang yang saya bagi....hebat tak hebat tak..??

Ya Allah,,hebat betul rasa kasih itu....sayang giler2 ahhhh......
pastu di suatu ketika,,kak aja bagitaw yang dier preggy lagi..OMG....tiba2 ku terpikir nasib mina. kesian3...
kecik2 dah nak dapat adik lagi...





kini,,4 tahun telah berlalu...
dah nak masuk pra-sekolah pun tahun depan...
dah nak dapat adik lagi satu pun....





tapi ,, dah nak pindah Pahang pun diorang..cuma xtaw bila. tunggu kak aja dapat posting dululah..
apak deme dah stay pahang. deme jer yang masih di perak...
tetiap minggu la ulang alik pahang-perak-pahang...




sekarang kan,,kalau jumpe mina mesti asik nak gaduh jer..hahaha..
of coz la saya yang menang kan.....dier akan menjerit je la sebab dah kalah........;P
sudahnya asik kena marah ngan mak & nenek dier jer...........saya tunjuk "thumbs up" jer...kihkihkih...
lama2 saya pujuk dier balik...........
bila saya tanya "kenapa menangis tadi..??"
dier jawab "maksu la buat, kaklong nak menang.tapi asyik kalah jer. tak suka la kalah2 ni "
pulak dah.....macam2..;)




bila baru nak stat nangis,, gini ler...





bila merajuk,, gini rupanya...
isk3...



hobi mina adalah bercakap & berkawan......
kau memang minah potpet kan...suka flashback citer dolu2...huhu
kalau baru kenal, dier akan jadi gedik2 sikit..especially kalau lelaki.......
sejam lps tuh baru dpt energy semula......
ikut perangai sape ntah...isk3


walaubagaimana pun,,,,kau tetap dihatiku walaupun ku selalu memarahimu ( sapa soh carik gaduh ngan adikmu, kan dah kena )..ngeeeeeeeeeeee

dan, ku juga akan pastikan kamu tak pernah & tak akan lupakan ku walaupun diriku dan dirimu bersama keluargamu jauh di mata lepas nih.....

kasih ini tidak akan pernah berkurang. 


salam sayang, 

(maksu..;P)



6 comments:

qistina said...

entri n sgt cOmel..kisah makcik & anak buah..hehe..
jgn la gadO2 selalu..kang da ddk jauh2 rindu2an..hehe

cik nUnU said...

hahaha...tQ..
kisah benar nih..hikhik..;P

tapi kan,,,,gado2 tu la yang shoxxx....

sirap laici said...

comey bdk tu..huhuuu

cik nUnU said...

sirap laici~~
comel la gakkkk..huhu

myssmie said...

eh2.. bru pasan... budak 2 muka cm kamo lah.... serius ..
hik2.. jgn ikot prnagai mksu kamo taw mina...hehek..joking~ =0

myssmie said...

eh2.. bru pasan... budak 2 muka cm kamo lah.... serius ..
hik2.. jgn ikot prnagai mksu kamo taw mina...hehek..joking~ =0