ceclick ceclick 'heartbeat' aku nih...

Tuesday, November 16, 2010

Salam Aidiladha.

Salam Aidiladha yer kalian semua..;)


tahun nih tak da sapa pun yang balik. so jangan harap la nak dengar suara budak2 menjerit terpekik sana sini. harap maaf yer. tak ape, sok boleh kawan dengan lembu..sebelum kena sembelih baik  kite kawan2 ngn diorang dulu kan..kih3. disebabkan depan rumah saya nih adalah padang & sebelah padang adalah surau, maka tetiap tahun la nampak lembu tumbang. dari saya cinonet sampai la sekang situasi yang sama jer. boring3.hahaha..( bila kita nak pindah umah lain ayah..??ciss. siott betol .anak sape la nih)
dulu saya la orang paling kecoh,,betol2 berdiri sebelah pakcik yang tukang sembelih tuh,,sekali dier zrappp darah memancut baru terkedek2 lari. sengal giler. ayah saya buat2 tak kenal jer anak sape la yang lari2 tuh..biasa la zaman kecik2. lagipun dulu kecik2 saya nih macam budak laki, rambut tak pernah nak panjang. kawan dengan bebudak laki jer..

cerita tahun lepas punyer raya (click sini). tahun nih malas nak cerita,,konfem sama jer. wakakakakaka..pagi tadi lembu dah datang. sekang kena tambat kat surau sini,,semangat la mina & hani nengOk..esok ko tengok la puas2 lembu tuh kena tumbang...ada la dalam 8 ekor kot..rasanya tak banyak macam sebelum2 ni kot..walau ape pun, hope esok abg2 & pak sedara saya turun padang sekali lah melapah lembu. boleh la saya "konker" tivi...miahahahahahaha..


awak semua masak apa untuk raya nih..??mak kite masak rendang ayam jer. maybe sok pagi masak lontong kot..(lotong ke lontong eah? ) jenuh si Jemi carik lemang. xde pulak orang nak jual eah. kalau raya puasa bersepah2 la pulak orang menjaja tepi jalan. nih satu pun tade..sob3...

aishoooo,,sunyi betul rumah ni sekang..huhuhuhu..

tapi tak dapat menandingi kesunyian time mak ayah saya g haji dulu. lagi tragis giler. tak tipu punyer.
bayangkan la bila abg & kakak2 saya yg dah kahwih amik keputusan tamau balik. diorang nak balik bila mak ayah saya balik haji. sedih giler dohhhhhhh...tinggallah saya, Jemi, A.yop, A.uyat & Pok Zea...bersama tiga orang abg & seorang pak sedara....malam raya saya dah nangis sebab keboringan..haha..bosan oke. esoknya kitorang semua bangun lambat & terlepas solat sunat hariraya.....hampeh betol. Jemi jer sempat g. itupun dah tersipi2 jer..sampai sekarang mak saya tak taw perkara nih...wakakakakakaka....
Dah la pagi tuh makan roti gardenier dgn kaya jer..xde makne nak makan ketupat ke lemang ke hape segala..lagi menangis la saya. bila mak telefon terus nangis2 meraung...hahahaha....kiranya nih pengalaman raya yang paling tragis kot.......dlm tghari tuh time tgh tgk tv, jiran sebelah umah anta mknn sedulang..mashuk3..terus mengketederah la semua nya...tak lame lps tuh sorang demi sorang mak sedara saya yg datang. diorang tlg bagi makan & tlg masak sekali ..ngeh3...sedara ramai tapi belagak siott tak mau dok dengan diorang. last2 diorang yang mengalah, so diorang la yang datang rumah...tebaekkk ahh di situ..;)



oke  lah.babay....mak kite tengah buat kek lapis. nak temankan dier bertenggek depan oven..ngeee~~

    

2 comments:

zul^a said...

mak kite tgh bt bende yg same mak awk tgh bt sekarang :p

cik nUnU said...

: zula :
ye ke mak kite tengah buat mende yang sama...??hahahahaha...