ceclick ceclick 'heartbeat' aku nih...

Tuesday, February 22, 2011

ade ape dengan RM50..???

ehh,, buleh plak tanye ade ape dengan RM50....

ade nilai la beb....aduhai...




ko ade not RM50..??

aku ade....banyak dowhhh..


taw camaner ghupe not RM50 tuh...?? kekgi aku tunjuk. mana la taw dah setahun belajar kat oberseas nun,, (indon je pun) kot-kot dah lupa camaner ghupe not limapuluh hinggit Malaysia nih. tu lah,, mata dah blink-blink dengan rupiah jer, kan dah tak kenal mana manikam mana jauhari..

jauh plak aku melalut yer. ekceli aku nak cakap satu kesah yang benar lagi sahih belaka...



sumpah aku nak cakap yang lagi banyak not rm50 dalam purse ko, lagi miskin la ko. taw sebab ape..??


nak makan, tokey kedai tak terima duit aku..
nak beli air, tokey air pun tak terima duit aku.
huhhhh..!!


kalau 1 geng semua bawak duit besar2, makcik tuh suh tuang-tuang.
"nanti kamu bayar la kat kawan tu yer" kata makcik itu kepada aku dengan sopan.

ok fine.
nak beli air, konon2 cuba nasib la kan.....
pun tak dapat. "minum dulu na, lain kali bayaq".


balik bilik terus catit segala hutang dengan bangganya di whiteboard menggunakan marker merah.



hari kedua.
pun gitu gak.......
weiiiii, bila aku nak pecah kan duit.........
bila nak bayar segala hutang piutang nih..??



agak-agak sampai hari keseploh masih gini tak...??




whiteboard aku ni makin lama makin tak de space tahu..!!
dok catit hutang jer..



celah mane nak menyempit pun tak tau lah.




agaknye lah kan, bila dah dapat wit kecik entah2 tinggal sehinggit jer dalam tangan aku. yang lain sumer dok que bayar hutang. bangga giler aku. daripada rm50 sudahnya tinggal rm1. sobsobsob.


esoknya sambung hutang lagi yer.
sebab makcik pakcik abang kakak (tokey kedai) tak mau terima duit aku. huhu. sedih betul. rasa tak disayangi giler. semua pakat tak mau terima. perghhh. sentap betul.





aku yang semakin miskin = semekin


nanti kite beli air mineral sehinggit kat UniMart eah....
diorang manyak wit kecik-kecik.


takpun,
lepas nih kite withdraw rm40 jelah. tiap kali nak withdraw kita pakai amaun tuh. kuikuikui.


makin clear la whiteboard aku..*yes yes 








wahai rakyat Malaysia yang tak tahu ghupe not RM50, nih aku dah tepek. tak cam jugak tak tau lah...
ouh lupe plak, mungkin golongan yang tak cam tuh jenis pakai kredit card. kite swipe ajer. mudah gitu.












ehh, kamu si mahasiswa mahasiswi. korang dah p undi MPP kat u korang..??

aku udah seyh. tak sampai 2minit dah settle. haha. sapa soh canggih sangat pakai online. tak de feel aku nak mengundi. pakat click mana-mana calon yang hensem jelah.

2 tahun lepas aku undi best ouh,, berbaris sampai kena terikan panas mentari. membuat undi rosak. private giler tempat undi. hadang san-sini. now,, tak best langsung. huhuhu. ape2 pun, aku harap aku pilih orang yang terbaik di kalangan yang terbaik. buat koje baik2. jangan nak dapat nama semata. glemer ko tuh tak lama mana. 

No comments: